Docieraj do osób decyzyjnych za pomocą zimnych maili i zdobywaj leady B2B bez reklam.

Pomagamy w pozyskaniu jakościowych leadów B2B bez reklam. Projektujemy, nadzorujemy i uruchamiamy skuteczne kampanie zimnych maili, które wspierają sprzedaż B2B.

Generujemy leady w wielu firmach z różnych branż

Twoja może być następna.

Czym jest kampania zimnych maili?

Zimne maile to laserowe docieranie w komunikacji 1 do 1 do potencjalnych klientów z którymi chcesz współpracować. Celem zimnych maili jest trafienie propozycją wartości w problemy i wyzwania grupy docelowej, która może być zainteresowana produktem lub usługą. Zimne maile najczęściej wysyłane są do osób decyzyjnych (C-LEVEL), zarządów, dyrektorów, managerów i właścicieli.

Dlaczego zimne maile?

Przedsiębiorstwa sprzedają drogą mailową odkąd tylko było to możliwe. Wiele firm próbuje to robić na własną rękę, ale wyniki ich nie satysfakcjonują… Nic dziwnego. W kampanii zimnych maili musi zagrać wiele rzeczy – chwytliwy nagłówek, konkretne wartości, zrozumienie potrzeb, problemów klienta i personalizacja, która nie ogranicza się wyłącznie do zmiany imienia w pierwszych zdaniach wiadomości.

Kampania mailowa uderzająca w problemy i wyzwania klienta, z odpowiednią propozycją wartości, chwytliwym tytułem, personalizacją i follow-upami nierzadko może generować od 7 do nawet 15 leadów w ciągu jednej kampanii.

Dlaczego zimne maile najczęściej nie są skuteczne?

Klienci, którzy się do nas zgłaszają, najczęściej deklarują te same problemy.
Firmy traktują zimne maile jak newslettery, przez co bardzo często nieświadomie wpadają do spamu z którego już nigdy nie wychodzą.
Firmy nie trafiają do klientów, na których im zależy, ponieważ nie znają realnych problemów i wyzwań swojej buyer persony.
Maile są za długie, przepełnione informacjami o swojej firmie, zamiast o sytuacji potencjalnego klienta, a tytuły nie nawiązują do treści maili.
Firmy korzystają z darmowych szablonów zimnych maili z internetu, z których korzysta kilka tysięcy innych firm. Nie mają wyróżnika.
Firmy nie wiedzą, jak szukać adresów mailowych, więc kupują gotowe bazy mailowe, które kupiło także kilkaset innych firm licząc, że uda się wyciągnąć z nich jakiekolwiek rezultaty.
Firmy nie stosują żadnej personalizacji w mailach, przez co odbiorcy nie czują, że maile są pisane w komunikacji 1 do 1 , tylko do nich samych.
Firmy nie przepracowały swoich przewag konkurencyjnych i nie ubrały ich w propozycję wartości, która dla odbiorcy jest najistotniejsza.
Zimne maile pisze i wysyła dział marketingu licząc, że przyniesie to jakiekolwiek rezultat. W mailach poruszane są same wyzwania, a nie problemy odbiorcy.

Poznaj kilka prawd o zimnych mailach, o których nie mówi się wprost:

Zimne maile działają tylko wtedy, kiedy rzetelnie opracujesz i potwierdzisz propozycję wartości na problemy i wyzwania grupy docelowej.
W trakcie pandemii, liczba wysyłanych zimnych maili wzrosła 2-krotnie, a konwersja spadła 3-krotnie. Wówczas handlowcy próbowali pozyskać potencjalnych klientów “na czuja”. To skutek braku znajomości zasad kampanii zimnych maili.

“77% kupujących w B2B deklaruje, że ich ostatni zakup był bardzo skomplikowany lub trudny.” – Gartner

Nic dziwnego, że firmy niechętnie kupują cokolwiek, co nie jest rozwiązaniem ich problemów i wyzwań.

Tytuł maili – wiele osób zapomina, że jest tak samo ważny jak sama treść. 
Wkładanie wysiłku w treść maili, w które nikt nie kliknie, to strata czasu i pieniędzy.

“Zimne maile nie działają w naszej branży, to już przeżytek”.

To zdanie usłyszeliśmy od klientów B2B dziesiątki razy. Właśnie dlatego w WBIZNES opracowaliśmy autorską metodę zimnego dotarcia, aby potencjalni klienci odpisywali na zimne maile “Temat jest bardzo interesujący, proszę o więcej informacji”.

Jak wygląda proces projektowania kampanii cold mail?

Nie zostawiamy przestrzeni na niedomówienia i niewypowiedziane oczekiwania. Wiesz, czego się możesz od nas spodziewać na każdym etapie.

1.

Badamy Twoją sytuację

Poznajemy Twoje problemy, wyzwania i ustalamy, czy kampania zimnych maili sprawdzi się w Twojej sytuacji.

2.

Warsztat strategiczny

Wspólnie wypracowujemy buyer persony (problemy, wyzwania, Twoją propozycję wartości).

3.

Projektujemy komunikaty

Wspólnie tworzymy perswazyjne treści maili wraz z tytułami do każdej grupy docelowej, tak aby potencjalni klienci chcieli w nie klikać i czytać.

4.

Budujemy testową bazę mailową

Kolekcjonujemy adresy mailowe, wyłączając Twoich aktualnych klientów i konkurencję.

5.

Weryfikujemy i monitorujemy

Testujemy wypracowane treści, tytuły poddajemy testom A/B.

6.

Analizujemy wyniki

Wyciągamy wnioski i analizujemy wyniki testowej kampanii, tworzymy docelową treść maili.

7.

Kampania docelowa

Uruchamiamy zautomatyzowaną wysyłkę maili do bazy 100 firm, jeżeli testowa kampania spełniła nasze oczekiwania.

8.

Raport i wyciąganie wniosków

Podsumowujemy wyniki docelowej kampanii, przygotowujemy i omawiamy raport. widzisz, ile osób otworzyło, ile odpisało i ile zostało Twoimi klientami.

Kilka liczb na temat zimnych maili

Kampania pomoże Ci skutecznie i precyzyjnie pozyskać jakościowe leady, podczas gdy Twoja konkurencja dalej będzie korzystać z nieskutecznych gotowych szablonów zimnych maili z internetu.

40 %

Średnia otwieralność maili

którą wykręcamy u naszych klientów w ich kampaniach pozyskiwania leadów z zimnych maili.
250 x

Jakościowych leadów B2B

uzyskanych łącznie dla wszystkich naszych klientów z kampanii zimnych maili.
5500

Adresów mailowych

które wyszukaliśmy dla naszych klientów na potrzeby ich kampanii zimnych maili.
1 dni

do pierwszych efektów

tyle zazwyczaj wystarczy, aby kampania zimnych maili przyniosła pierwsze leady. Znacznie szybciej niż płatne kampanie ADS.
5 branż

do których dotarliśmy

dla naszych klientów. Od firm przemysłowych, przez sklepy kibicowskie po architektów wnętrz.
Tylko  1

Krok dzieli Cię od

uruchomienia skutecznej kampanii pozyskiwania jakościowych leadów, na którą odbiorcy będą z zaciekawieniem odpisywać.

Nazywam się Mateusz Winiarski i to ja zajmę się przygotowaniem kampanii zimnych maili w metodologii WBIZNES.

W ciągu ostatnich dwóch lat zaprojektowałem i nadzorowałem ponad 150 kampanii zimnych maili dla klientów WBIZNES, wspólnie wysłaliśmy ponad 16 000 maili, ze średnią otwieralnością na poziomie 73,3% pozyskując od 7 do 15 jakościowych kwalifikowanych leadów per kampania.

Gwarantujemy satysfakcję

Chcemy, aby współpraca przynosiła obopólną korzyść, dlatego nie wiążemy klientów kwartalnymi, ani rocznymi umowami.

Jeśli poczujesz, że chcesz się z nami rozstać – rozstanie jest bezproblemowe, a współpraca zamyka się z końcem danego miesiąca.

Dlaczego tak? Bo utrzymujemy klientów jakością usług i dowożonymi wynikami, a nie dokumentami.

Mateusz Winiarski WBIZNES

Chcesz skutecznie dotrzeć do Twojej grupy docelowej?

Wystarczy, że zostawisz swój numer, w ciągu 24 godzin oddzwonimy i podczas 15-minutowej rozmowy wspólnie ustalimy, czy możemy Ci pomóc.

Często zadawane pytania

Osoby, które są krok przed rozpoczęciem współpracy, najczęściej pytają o…

Jak wysyłacie kampanie zimnych maili i czym różni się cold mailing od newsletterów ?

Newslettery marketingowe wysyłane są najczęściej z dedykowanych do tego narzędzi np. z GetResponse, MailerLite, FreshMail, Active Campaign. Te programy podają się za domenę poprzez swoje serwery i jako pośrednik wysyłają maile przez serwer pośredniczący. To wysyłki jeden do wielu.

Kampanie mailowe wysyłamy przy pomocy programu do wysyłki zimnych maili Woodpecker. To klient pocztowy, który loguje się poprzez IMAP bezpośrednio na skrzynkę mailową i wysyła z niej maile. Kiedy klient odpowie na maila to Woodpecker od razu automatycznie przestaje wykonywać kolejne działania i przestaje wysyłać kolejne maile, a odpowiedź przychodzi bezpośrednio na maila do tego wątku. To wysyłka 1 do 1.

Ile to kosztuje?

Najmniejszy projekt, który realizowaliśmy to inwestycja 1900 zł netto, natomiast największa kampania wyniosła klienta 8000 zł netto. W 95% kampanii taki projekt nie wynosi więcej niż 4900 zł netto.

Jest to nadal tańsze niż zatrudnienie handlowca, który specjalizowałby się tylko w pozyskiwaniu klientów. W naszym przypadku przy każdej kampanii pracuje dedykowany zespół - copywriter, reasercher, opiekun klienta i specjalista ds. budowy bazy mailowej.

Czy to jest zgodne z RODO?

Tak. RODO nie zabrania kontaktów z klientami, zbierania od nich danych osobowych, ani tym bardziej zaprzestania jakiegokolwiek marketingu.

Zgodnie ze stanowiskiem zawartym w Kodeksie dobrych praktyk w branży marketingu bezpośredniego, to przesłanie komunikatu marketingowego drogą elektroniczną do przedsiębiorcy nie wymaga posiadania uprzedniej zgody takiego przedsiębiorcy.

Wysyłanie informacji handlowych, maili itd. możliwe jest w stosunku do spółek prawa handlowego np. do spółki z o.o. Są to podmioty prawa, a nie osoby fizyczne, w związku z czym nie chroni ich RODO (jeśli dane dostępne są publicznie – w Krajowym Rejestrze Sądowym).

Czy nie trafimy do spamu?

Nie. Każda skrzynka mailowa z której wysyłamy maile jest odpowiednio sprawdzana dedykowanymi narzędziami do testowania spamu przed wysyłką. Co więcej, wszystkie wysyłane wiadomości i tytuły są personalizowane, więc szansa na trafienie do spamu jest znikoma. W żadnej spośród kilkudziesięciu wysłanych kampanii u naszych klientów, nie trafiliśmy do spamu.

Kiedy będą pierwsze efekty?

Zazwyczaj nasi klienci już w trakcie testowej kampanii (po dwóch tygodniach od rozpoczęcia współpracy) widzą efekty w postaci leadów.

Jak znajdujecie adresy mailowe do osób decyzyjnych?

Specjalnie napisane przez programistów narzędzie pozwala nam na wyszukiwanie adresów mailowych poprzez LinkedIn Sales Navigator i na stronach WWW firm.


Jeżeli Twoich potencjalnych klientów nie ma na LinkedIn korzystamy z wyszukiwarki Google, aplikacji do wyszukiwania firm, KRS, szukamy w listach branżowych, u uczestników targów branżowych, w katalogach firm i na portalach branżowych. Często w aplikacjach typu Bisnode.

Do jakich branż B2B docieracie?

Docieramy do każdej branży, ale wyspecjalizowaliśmy się w dotarciu do:

  • Firm usługowych i produkcyjnych
  • Przemysłu
  • Architektów wnętrz
  • Software house'ów
  • E-commerce'u
  • Sklepów stacjonarnych

Do jakich decydentów docieracie?

Docieramy do właścicieli firm, zarządów, rad nadzorczych, dyrektorów i menadżerów.

Czy możecie wyłączyć z wysyłki moich klientów i konkurencję?

Tak. Przed stworzeniem bazy zawsze prosimy o listę kontaktów, firm konkurencyjnych (jeżeli znajdują się w targecie), czy firm, do których nie chcecie dotrzeć. Taka lista może być wyeksportowana z Twojego CRMa lub może być nam przekazana w jakikolwiek inny wygodny dla Ciebie sposób. 

Po przygotowaniu części bazy pokazujemy Ci, jakie kontakty wybraliśmy, aby mieć 100% pewności, że wybrane przez nas osoby idealnie wpisują się w Twoje oczekiwania. Jeżeli jakikolwiek kontakt nie będzie odpowiadać Twojemu targetowi, wymienimy go bezpłatnie.

Czy wszystkie dane zostaną ze mną?

Oczywiście. Wszystkie wysyłki są dokonywane na kontach klientów. Zarówno bazy mailowe, statystyki, leady, odpowiedzi i raporty pozostają z naszymi klientami nawet po zakończeniu współpracy. Zgodnie z umową o zachowaniu poufności zobowiązujemy się do nierozpowszechniania poufnych materiałów i danych. Są one chronione klauzulą poufności.

Czy łączycie kampanię z CRM?

Tak, możemy zintegrować wysyłkę z CRM’ami takimi jak HubSport, Pipedrive, FIRMAO, Salesforce. Co więcej, możemy to zrobić w każdym CRM, który wspierany jest przez aplikacje ZAPIER.

Sami dla siebie. Wdrożone przez WBIZNES®