Wyniki w marketingu nie biorą się z kosmosu, tylko z przemyślanych działań. Sprawdź, co zrobiliśmy, aby usatysfakcjonować klientów.
Opis klienta
Akademia Zduństwa to firma prowadzona przez Dawida Kozara i Piotra Baturę, którzy na co dzień szkolą z budowy pieców, kuchni kaflowych i ceglanych oraz kominków. Ich klientami są pasjonaci oraz amatorzy sztuki zduństwa, którzy pragną samodzielnie zbudować symbol “ogniska domowego”. Panowie pokazują jak połączyć tradycję i doświadczenie zawodu zdunów ze zmieniającym światem i wychodzeniem naprzeciw klientom, np. w internecie.
Sytuacja klienta
Celem klienta było przygotowanie kampanii webinarowej dotyczącej budowy kuchni z cegieł, w trakcie której sprzedawany był kurs o tej tematyce. Plan zakładał minimum 1000 zapisów na webinar. Wyzwaniem był fakt, że branża zduństwa od lat działa prawie wyłącznie w świecie offline, dlatego dotarcie do zainteresowanych klientów kanałami online mogło wydać się problematyczne.
Co przygotowaliśmy?
Zaczęliśmy od przygotowania strony zapisu na webinar, która była zoptymalizowana pod kątem konwersji. Następnie opracowaliśmy sekwencję automatycznych maili wysyłanych do zapisanych osób z przypomnieniem o webinarze, a także treści do reklam w systemie Meta oraz Google Ads. W samym systemie Meta pozyskaliśmy aż 1277 osób w cenie 4,75 zł za zapis.
Efekty współpracy
W wyniku naszych działań na webinar zapisało się 1830 osób w zaledwie 3 tygodnie. Zdecydowana większość z nich to osoby z zimnego ruchu, które nigdy wcześniej nie słyszały o Akademii Zduństwa. Wykonaliśmy 183% planu!
W systemie Meta pozyskaliśmy aż 1277 osób w cenie 4,75 zł za zapis. Najwięcej zapisów wygenerował materiał wideo nagrany przez Piotra i Dawida, w którym omawiają tematykę spotkania.
Pozyskane osoby nie były przypadkowe. Świadczy o tym m.in. średni open rate (otwieralność wiadomości) na poziomie 46,63% całej sekwencji e-mail.
Opinia klienta o projekcie
Do organizacji webinaru WBIZNES przekonywało nas od kilku dobrych miesięcy. Finalnie zebraliśmy się na odwagę i powiedzieliśmy: „Robimy to!” Pierwsza tego typu aktywność oczywiście wiązała się z dodatkowym nakładem pracy, niektóre działania były dla nas wyzwaniem — w końcu robiliśmy je po raz pierwszy. Sam wynik zapisów i obecność ponad 500 osób na żywo przez cały czas trwania szkolenia przerosły nasze oczekiwania! Po stronie WBIZNES jak zawsze mogliśmy liczyć na feedback oraz nadzór nad całym projektem — sami pewnie byśmy tego przedsięwzięcia nie dźwignęli. Wiemy, co jeszcze możemy poprawić i przygotowujemy się do kolejnych spotkań online, gdyż to pierwsze spotkało się z ogromną aprobatą.
Opis klienta
Pokój.waw.pl to firma, która od wielu lat zajmuje się wynajmowaniem pokoi na terenie Warszawy. Dzięki ich usługom, wiele studentów i osób pracujących w stolicy, nie musi wynajmować całego mieszkania, którego koszty często wykraczają poza budżet. Firma posiada ponad 1000 pokoi, dlatego z łatwością potrafią znaleźć pokój w odpowiedniej lokalizacji w kwocie, która jest w zasięgu klienta.
Sytuacja klienta
Celem klienta było wypełnienie 100% najmowanych pokoi na terenie Warszawy. Wyzwaniem była duża konkurencja oraz mała rotacyjność klientów. Osoby wynajmujące pokoje często zostają u swoich dostawców. Celem pośrednim działań było więc dotarcie do nich i pokazanie korzyści, jakie daje najem od Pokój.waw.pl
Co przygotowaliśmy?
Przygotowaliśmy dwie kampanie Lead Ads w systemie META:
Poza przygotowaniem perswazyjnych tekstów reklamowych i przykuwających uwagę grafik, ustawiliśmy automatyzację, której celem było jak najszybsze poinformowanie handlowców firmy Pokój.waw.pl o tym, że pozyskaliśmy nowy kontakt. Do automatyzacji wykorzystaliśmy Zapier, arkusze Google oraz system do obsługi powiadomień SMS.
W trakcie emisji kampanii, kilkukrotnie pytaliśmy klienta o feedback, udoskonalając komunikat reklamowy w celu uzyskania jeszcze lepszych wyników.
Efekty współpracy
W trakcie 36 dni kampanii, pozyskaliśmy 443 leady po 10,47 zł. Z pomocą naszych działań, klient wypełnił 100% portfolio pokoi przeznaczonych na najem.
Opinia klienta o projekcie
Mimo, że gorący okres najmu pokoi rozpoczyna się we wrześniu, do całego procesu zaczęliśmy przygotowywać się wcześniej. Najpierw we własnym gronie wyznaczyliśmy konkretne liczby i działania do realizacji, a następnie po rozmowie z Jakubem z WBIZNES (naszym opiekunem) ustaliliśmy, jak mogą nam pomóc zrealizować ten wynik. Efekt: 100% pokoi zapełnionych. Najbardziej we współpracy z WBIZNES doceniam to, że są otwarci na nasz feedback, szybko go wdrażają oraz to, że sami dopytują o wyniki i podrzucają pomysły, co warto sprawdzić / zmienić w prowadzonych działaniach.