Czym się zajmuje Meble-North?
Meble-north to firma produkująca głównie łóżka tapicerowane. W katalogu produktów znajdziesz także fotele, materace, panele tapicerowane i szafki nocne pasujące do każdego stylu i wnętrza. Meble są przede wszystkim funkcjonalne. Ramy łóżek wykonane są z litego drewna, mają solidne pojemniki i metalowe nogi.
Cel klienta
Właściciel Jakub, potrzebował wsparcia w sprzedaży swoich produktów. Firmie zależało na długotrwałych współpracach, dlatego buyer-personę stanowili architekci wnętrz. Wcześniej zespół sprzedażowy nie prowadził żadnego prospectingu w postaci cold-maili lub cold-calli.
Dlaczego nie było łatwo?
Architekci wnętrz, to mocno przesycona mailami i telefonami branża. Każda firma oferująca meble chce do nich trafiać. Z tego powodu kampanie stanowiły większe wyzwanie niż zazwyczaj.
Wiedzieliśmy, że tylko bardzo dobre zrozumienie problemu architektów w obszarze łóżek może przynieść wyniki.
Dodatkowo, przez ilość oferowanych współprac, architekci potrzebują dodatkowej wartości w postaci prowizji od każdej sprzedaży produktu do inwestora.
Co więcej, produkt sam w sobie nie był niszowy, przez co kolejnym wyzwaniem było przekonanie architektów do zmiany dotychczasowego dostawcy łóżek tapicerowanych na Meble-north.
Jak to zostało rozwiązane, czyli co zrobiliśmy?
Zaczęliśmy od spotkania z Jakubem, na którym ustaliliśmy wartości i korzyści dla architektów, płynące ze współpracy z Meble-North.
Dzięki doświadczeniu specjalisty – Mateusza w pracy z architektami i wiedzy Roberta wspólnie ułożyliśmy kampanie cold-mailowe tak, aby zainteresować i uderzyć w sedno problemu architektów w obszarze łóżek.
Zaplanowaliśmy kampanie w narzędziu Woodpecker, Matusz ręcznie, bardzo dokładnie ułożył bazy mailowe.
Wiedzieliśmy, że samo zainteresowanie od architekta to nie wszystko, aby doszło do współpracy. Mateusz z Jakubem wspólnie dopracowali proces sprzedaży, aby jak najbardziej zwiększyć konwersję z odpowiedzi.
Jaki był tego efekt?
W czterech kampaniach do 206 architektów z różnych miast w Polsce uzyskaliśmy imponujące 28 leadów!. To rewelacyjny wynik, z uwagi na bardzo wysyconą buyer-personę i nieniszowy produkt.
Średnia otwieralność to aż 81,4% (kontra 55% średnio w tej branży).
Średni % odpowiedzi to 30,9% (kontra 16% średnio w tej branży)
Konwersja wyniosła 7.3% (kontra 3.3% średnio w tej branży)
Warto podkreślić, że z każdą kolejną kampanią wyniki rosły. To ze względu na działanie w cyklu PDCA, który zakłada poprawianie i wdrażanie poprawek do kampanii po zakończeniu każdej kampanii.
Opinia klienta o projekcie
„Współpraca z WBIZNES układa się wzorowo. Mimo bardzo wymagającej Buyer-persony Mateusz poradził sobie z nią świetnie. Połączyliśmy moją znajomość produktu z doświadczeniem Mateusza w branży projektowania wnętrz.”