OMEGAPUR

Spis treści

Kim jest klient?

OMEGAPUR to firma specjalizująca się w ociepleniach pianą otwarto- i zamkniętokomórkową. Na rynku znani są jako lider w branży natrysku pianą PUR oraz szkoleń wykonawców. Ich wizualnym wyróżnikiem jest charakterystyczny zielony kolor, którego nie da się pominąć. Firma nie tylko sprzedaje maszyny i pianę, ale również dostarcza know-how, wsparcie techniczne i szkolenia dla wykonawców, którzy chcą rozpocząć biznes natryskowy.

Cel klienta

OMEGAPUR miało 2 modele współpracy z odbiorcami końcowymi:

  • Wariant A – sprzedaż maszyny i piany + umowa na wyłączność + know-how i wsparcie.
  • Wariant B – maszyna + piana, ale bez wsparcia.

Celem firmy było:

  • Zbudowanie silnej, rozpoznawalnej marki, która wzbudza zaufanie.
  • Przygotowanie procesów sprzedażowych i marketingowych, które będą skalowalne.
  • Stworzenie oferty szkoleń jako „wytrychu sprzedażowego” do maszyn.

Wyzwania, przed którymi stał klient

  • Brak czasu i doświadczenia w marketingu – właściciele wiedzieli, że marka musi być dobrze zbudowana, bo w tej branży reputacja to wszystko.
  • Zła prasa i plotki od konkurencji – krążyły pogłoski, że OMEGAPUR sprzedaje pianę bez certyfikatów lub sprowadza produkty z zagranicy i przepakowuje.
  • Przywiązanie firm wykonawczych do obecnych dostawców – trudność w przekonaniu ich do zmiany.

Co zrobiliśmy

Do współpracy podeszliśmy procesowo. Działania doraźne nie wchodziły w grę, bo razem z klientem zależało nam na przygotowaniu systemu, który będzie działał latami, a nie na naklejeniu plastra
  • Nowa strona www – z nowoczesnym designem, która pozwoliła nam zwiększyć konwersję z 0,4% do 1,2%. (Zobacz stronę live)
  • Identyfikacja wizualna – spójna linia graficzna dla materiałów, busa, ulotek, wizytówek, stopki mailowej.
  • Materiały szkoleniowe i cała usługa szkoleń – w tym strategia kampanii i system pozyskiwania klientów.
  • Wsparcie sprzedaży – wdrożenie Pipedrive, automatyzacja leadów, integracja z AI wspierającą sprzedaż.
  • Branding fizyczny – projekt i oklejenie samochodu Akademii OMEGAPUR.
  • SEO + kampanie PPC (Google Ads i META Ads) – aby zwiększyć świadomość marki i generować zapytania.

Dlaczego to było trudne?

Pierwsza trudność wynikała z czynników behawioralnych panujących na rynku. Branża pian PUR jest bardzo hermetyczna. Klienci często są wierni dostawcom przez lata i nie szukają nowych, nawet jeśli ewidentnie ich obecna współpraca nie opiera się na korzystnych warunkach. Do zmiany nawyków klientów mogło dojść wyłącznie pod wpływem silnej edukacji połączonej z bezkonkurencyjną ofertą.

Na naszą niekorzyść grał negatywny PR produkowany przez konkurencję w stronę OMEGAPUR. W związku z czym musieliśmy przełamać bariery nieufności potencjalnych klientów i wykonawców.

Warto również podkreślić, że firma OMEGAPUR chciała być postrzegana nie jako „kolejny sprzedawca”, ale jako partner rozwiązujący realne problemy wykonawców (np. awarie, serwis, dodatkowe szkolenia na budowie). To wymagało bardziej precyzyjnej i perswazyjnej komunikacji niż dotychczas.

3- 5 sprzedanych maszyn w każdym miesiącu współpracy

Efekty

  • Nowa narracja marki i automatyzacja sprzedaży połączona z CRM zrealizowane w ramach warsztatów biznesowych.
  • Identyfikacja wizualna, która nadała spójności i profesjonalizmu – zielony kolor wysunęliśmy na pierwszy plan we wszystkich możliwych nośnikach.
  • Nowa oferta nastawiona na klienta – mówi językiem korzyści.
  • SEO i reklamy online – stałe źródło zapytań.
  • Nowa gałąź szkoleń – stała się „furtką” do sprzedaży maszyn.

Wyniki w liczbach:

  • 25 kwalifikowanych zapytań miesięcznie.
  • 3–5 sprzedanych maszyn miesięcznie w kwocie 115 000 zł  – 200 000 zł.
  • Znaczący wzrost świadomości marki w branży.

Opinia klienta

„Dzięki współpracy z zespołem marketingowym udało nam się stworzyć markę, którą ludzie kojarzą i do której mają zaufanie. Nasze szkolenia stały się trampoliną do sprzedaży maszyn, a kampanie online generują dla nas stały napływ klientów. Wreszcie nie jesteśmy postrzegani jako przypadkowy dystrybutor, ale jako lider rynku z zapleczem know-how i realnym wsparciem.”

~ Łukasz, OMEGAPUR

WBIZNES to nie tylko marketing

Nasza historia zaczyna się od digital marketingu, ale… świat się zmienił. Zmieniły się też potrzeby naszych klientów. Stale je analizujemy, dlatego nie podchodzimy do pracy z firmami w kategorii pojedynczych działań – ustawienie kampanii, zbudowanie strony czy prowadzenie social mediów. Działamy systemowo, czyli: badamy rynek, wykorzystujemy dźwignię marketingową i układamy proces sprzedaży.

Patrzymy na rynek i diagnozujemy, czego konkretnie potrzebują i szukają Twoi klienci. Ustalamy unikalną propozycję wartości i dobieramy kanały dotarcia, aby marketing był realną dźwigną, a nie uciążliwym kosztem. I na koniec tworzymy proces sprzedaży oparty o prawdziwe dane katalogowane w systemach CRM, który powoduje, że ze zwykłych rozmów rodzą się deale.

Jeśli zależy Ci na rozwoju firmy na linii rynek-marketing-sprzedaż, to poznaj nasz mechanizm działania od środka i porozmawiajmy o współpracy.

Opowiedzmy Twoją
historię sukcesu

Umów się na niezobowiązującą konsultację, w trakcie której porozmawiamy o Twoim marketingu.

Obserwuj nas na:

Więcej case studies?

Odkryj wszystkie karty.

Wgląd w liczby lejka sprzedażowego, spójny arsenał argumentów wspierających sprzedaż oraz jasna mapa drogowa dalszych działań.
42-krotny wzrost liczby fraz w TOP3. Darmowy ruch na www o wartości 2500 zł dzięki działaniom SEO

Co powiesz na współpracę?

Chcesz, aby marketing Twojej firmy znalazł się w rękach skutecznych ekspertów? Zobacz, jak możemy Ci pomóc.